Хайх

 
  • Сагс хоосон байна...
 

Дугаар тав: Романтизм

Романтизм нь 18-р зууны сүүлчээр Европт үүссэн бөгөөд сэтгэл хөдлөлийн мэдрэмж, хувь хүний үзэмжээр тодорхойлогддог урлагийн урсгал юм. Үүнийг Гэгээрлийн эрин үе, шинжлэх ухааны оновчтой үзэл санааны хариу үйлдэл гэж тодорхойлж болно.

Энэ урсгалын уран бүтээлчид рококогийн алдартай зураачдаас хөгжиж, эсрэг тэсрэг үзэл бодолтой алдартай Неоклассик зураачидтай нэгдэж байв. Сүүлийнх нь сэтгэл хөдлөлөөс илүү энгийн, тэгш хэмийг илүүд үздэг байсан бол рококо нь тансаг гоёл чимэглэлийн элементүүдээр тодорхойлогддог.

Харин романтик зураачид сонгодог эртний үеийн үзэл санааны эсрэг дундад зууны үзлийг сэргээсэн. Энэ нь тухайн үеийн зураачдын бүтээсэн романтик зургуудаас тодорхой харагдаж байна.

Эх сурвалж: https://art-facts.com/art-history-timeline/

Романтизмын төлөөлөгч: Эжен Делакруа

Бүтээлийн нэр: Ард түмнийг манлайлсан эрх чөлөө

Arty

Бүтээл туурвисан огноо: 1830 он

Хэмжээ: 260 см × 325 см (102.4 × 128 инч)

Эх бүтээлийн байршил: Луврын музей, Парис, Франц

Ард түмнийг манлайлсан эрх чөлөө бол Францын түүхэн дэх хамгийн алдартай уран зураг гэж хэлж болно. Энэ бол Францын романтик зураач Эжен Делакруагийн (1798-1863) хамгийн шилдэг бүтээл бөгөөд түүний найз, хамтран зүтгэгч Теодор Жерико нас барсны дараа романтик эрин үеийн тэргүүлэгч зураач юм.

Энэ нь Францын хаант засаглалыг дахин унагасан 1830 оны Францын хувьсгалын дурсгалд зориулан бүтээжээ. Эмэгтэй бол Эрх чөлөөний илэрхийлэл бөгөөд Франц, Бүгд Найрамдах Франц улсын бэлгэ тэмдэг Марианнатай холбоотой юм.

Делакруа Либертиг зүйрлэшгүй дарь эх, ард түмний дундах хүчирхэг эмэгтэй гэж дүрсэлсэн. Цогцос болон сүйрлийн овоог суурь болгон Либерти хөл нүцгэн, цээж нүцгэн үзэгчийн орон зайд тэмүүлэлтэй гарч иржээ. Маркус Редикер-ийн хэлснээр тэрээр тулаанч Энн Боннигийн Голландын хөрөг зургаас санаа авсан байж магадгүй юм. Түүний өмссөн Фригийн малгай нь 1789 оны Францын анхны хувьсгалын үеэр эрх чөлөөний бэлгэдэл болсон юм. Олон судлаачдын үзэж байгаагаар Францын хувьсгалын төгсгөлийг шашны эрин үеийн төгсгөлийн тэмдэг гэж үздэг. 

 

Романтизмын төлөөлөгч: Франческо Хайезийн

Бүтээлийн нэр: Үнсэлт

Arty

Бүтээл туурвисан огноо: 1859 он

Хэмжээ: 110 см × 88 см (43 × 35 инч)

Эх бүтээлийн байршил: Пинакотека ди Брера, Милан, Итали
"Үнсэлт" бол романтик үеийн Италийн зураач Франческо Хайезийн (1791-1882) хамгийн алдартай бүтээл юм. Үүнийг Италийн хойд хэсэгт орших Салицето хотын гүн Альфонсо Мария Висконти захиалсан байна. Пинакотека ди Брера дахь зураг нь зургийн цорын ганц хувилбар биш бөгөөд зураач ижил сэдэвтэй өөр тосон зураг, усан будгийг хоёуланг нь бүтээжээ. Тослог будгийн цорын ганц ялгаа нь охин цэнхэр даашинзны оронд цагаан даашинз өмссөн байдаг.

 

Романтизмын төлөөлөгч: Каспар Дэвид Фридрих

Бүтээлийн нэр: Тэнгисийн дээгүүр хөвөгч манан

Arty

Бүтээл туурвисан огноо: 1818 он

Хэмжээ:  94.8 см × 74.8 см (37.3 × 29.4 инч)

Эх бүтээлийн байршил: Hamburger Kunsthalle, Гамбург, Герман


Романтик үеийн Германы зураач Каспар Дэвид Фридрихийн (1774-1840) хамгийн алдартай бүтээл юм. Энэ бол тухайн үеийн хамгийн оновчтой романтизм үеийн зургуудын нэг юм.

Энэхүү ландшафт  авсан бүтээл нь ердийн зүйлээс илүү агуу, агуу нууцлаг, боломжуудыг өдөөдөг гэж үздэг. Энэ талаар Фридрих өөрийн санаагаа "Уран бүтээлч хүн зөвхөн урд байгаа зүйлээ зурахаас гадна өөрийнхөө дотор харж буй зүйлээ зурах ёстой."

Тэр хүн хадны орой дээр зогсож, манантай орон зай руу ширтэх нь ихэвчлэн өөрийгөө эргэцүүлэн бодохын дээд бэлгэдэл гэж нэрлэгддэг. Амьдралын тухай эргэцүүлэл, сэтгэл хөдлөл нь романтик сэтгэлийн хөдөлгөөнийг энэхүү алдартай урлагийн бүтээлд төгс дүрслэгдсэн байдаг.

Эх сурвалж: https://art-facts.com/famous-romantic-paintings/