Хайх

 
  • Сагс хоосон байна...
 

Дугаар гурав: Классицизм

Үлгэр жишээ, төгс төгөлдөр уран зураг гэсэн утгатай, Францад ХVII-XIX зуунд цэцэглэн хөгжсөн. Энэ урсгал нь гүн утга агуулга, зөв ёс суртахуун, баатарлаг зан төрх бүхий өв тэгш дүр төрхийг бий болгоход чиглэсэн.

Классицизмыг үүсгэн байгуулагч нь Рафаэль Санти юм. Олон зууны турш Рафаэль Микеланджелогоос илүү уян хатан, хуучин үеийн Леонардогоос илүү бүтээмжтэй, сэргэн мандалтын үеийн шилдэг зураач гэдгээрээ хүлээн зөвшөөрөгдсөн. Тэрээр 37 настайдаа нас барсан ч 19-р зууны дунд үе хүртэл Европын уран зургийн академийн уламжлалд сонгодог үзлийн үлгэр жишээ болох Рафаэлийн үлгэр жишээ давамгайлж байв.

Эх сурвалж: https://art-facts.com/art-history-timeline/

Төлөөлөгч уран бүтээлч: Рафаэль Санти

Бүтээлийн нэр: Александрийн Гэгээн Кэтрин

Arty

Бүтээл туурвисан огноо: 1507-1509 он

Хэмжээ: 72.2 см × 55.7 см (28.4 × 21.9 инч)

Эх бүтээлийн байршил: Үндэсний галерей, Лондон

Тэрээр уран зурагт ямар нэгэн сэтгэл хөдлөлийн өнгө аяс гаргаж болох онцлогоос зайлсхийдэг. Харин Шашны хүсэл тэмүүллийг дүрсэлсэн байх нь элбэг. Энэ зурагтаа тэрээр поз, өнгө, дизайн, илэрхийлэлийн төгс тэнцвэрийг олсон. Тэрээр мөн гоёл чимэглэлийн болон бэлгэдлийн элементүүдийг уран сайхны хувьд тэнцвэржүүлдэг. Мөн Рафаэль зургандаа дугуйг оруулснаар орон зайн гүний талаарх сэтгэгдлийг нэмэгдүүлсэн. Дугуй нь Александрийн Гэгээн Кэтриний хөлийн дэргэд байх ба түүний байрлал нь түүнд өргөлтийн нөлөөг өгдөг бөгөөд энэ нь энэ алагдсан хүмүүсийн ялалтыг илэрхийлдэг. 1991 онд Италийн засгийн газар уг зургийг 1.65 сая доллараар худалдан авчээ.

Рафаэлийн зурсан Александрын Гэгээн Катеринагийн зургийг анхааралтай ажиглавал зураач хаанаас санаа авсныг анзаарахгүй байхын аргагүй юм. Леонардо да Винчи Рафаэлийн Гэгээн Кэтринийг харуулахдаа ашигладаг могойн дүрийг төгс болгожээ. Түүний биеийг тэнхлэгээрээ нигүүлслээр эргүүлэх, гурван хэмжээст оршихуй нь Леонардогийн шинж чанарууд юм. Тэрээр мөн Перужиногийн бүтээлийг судалж байсны баталгаа нь зурагт нухацтай төрх, ач ивээлийг бэлгэддэг. 

Эх сурвалж: https://www.raphael-sanzio.com/saint-catherine-of-alexandria/

 

Төлөөлөгч уран бүтээлч: Николас Пуссин

Бүтээлийн нэр: Александрийн Гэгээн Кэтрин

Arty

Бүтээл туурвисан огноо: 1634-1636 он

Хэмжээ: 82.5 см × 104 см (32.5 × 41 инч

Эх бүтээлийн байршил: Wallace –ын цуглуулга, Лондон

Дүрсүүдийн ялгааг хувцаслалт, байрлалаар нь илэрхийлдэг (Ядуурал бол хар хувцастай, нуруугаа бүхэлд нь үзэгч рүү харсан эрэгтэй дүр юм). Баруун гар талд байгаа өндөр настан сахалтай эр нь Эцэг Цаг гэж танигдах боловч Роспиглисиг баярлуулахын тулд Пуссин уламжлалт хусуураа Орфейсийн лирээр сольжээ. Уран зургийн сэдвийг бататгахын тулд Пуссин нэг буланд шилтэй элсэн цагтай жижиг путтог Таймын хөлд байрлуулж, түүнийг зургийн зүүн талд толин тусгах үед өөр нэг путто хөөс үлээж (эртний хэлснээр хүний ​​хэврэг байдлын дүрслэлийн бэлгэдэл домог зүй) дүрсэлсэн байна. Энэ хооронд бид тэнгэрт Аполлон сүйх тэргээ (мандах нарны бэлгэдэл) унаж, өдрүүдтэй цуг өнгөрч байгааг харуулж байна. Дарс ба хордлогын бурхан Бахус эцэст нь зүүн талд байрлах хөшөөндзалуу, хөгшин хүний ​​дүрээр дүрслэгдэж, (магадгүй сэрэмжлүүлгийн үүднээс байрлуулсан гэж үздэг).

Пуссины өөр өөр домог, төлөөллийн дүрүүдийг нэгтгэснээр энэ зураг үзэгчээс түүний утгыг тайлахын тулд оюун ухаанаа ашиглахыг шаарддаг. Үнэхээр ч тэрээр хүүрнэлтэй олон бүтээлдээ үлгэр домгийг төлөөлдөг байсан ч "Цаг хугацааны хөгжимд бүжиглэх" нь Пуссины үзэл санааг илэрхийлэхийг зорьсон хүсэл эрмэлзэлийг бүрэн харуулж байна. 

Эх сурвалж: https://www.theartstory.org/artist/poussin-nicolas/